torsdag 1. juli 2010

Kinesiske tøfler

Moren til ei venninne hadde funnet masse gamle "Alt om håndarbeid" blader, og i en av disse var en oppskrift på kinesiske tøfler. Dette var noe jeg måtte prøve. Oppskriften er i skostr 18 og Nora er deromkring nå.

Dette er bare en prøvetøffel. Den skal egentlig sys for hånd men jeg er ikke så flink på det området. Ville derfor prøve meg på symaskin i stedet. Siden det var en prøve har jeg ikke vært så nøye med sømmen heller. Dessuten skal det også være en knapp på reimen. De er jo veldig søte så når jeg har fått litt mer dreis på hvordan jeg skal sette på dette skråbåndet så kan jeg nok lage noen for salg. Søte er de i alle fall!

Stoffet er vattert bomullsstoff fra Stoff og stil!


2 kommentarer:

  1. Tror den blir veldig fin når jeg finner helt ut hvordan den skal sys så den kan sys pent om du skjønner.

    SvarSlett